Pages

Followers

About Me

My photo
Selamat Datang Ke Belog Saye . " BE NICE MY BLOG I WILL BE NICE TOO OK "

al- kisah nya ....

Assalamualaikum dan salam sejahtera 
Anyeong haseyo !! 


Alhamdulillah aku kembali mengupdate blog yg x seberapa ni … huhu Alhamdulillah dah 14 hari kita berpuasa … sekejap je kan ? mcm x caye kan ? itu la reality nya … hehe … ok aku bukan nk bercerita pasal puasa tap ink bercerita pasal relay aku dgn si dia la… eh dah knp kan ?? mst korang tertanya-2 kan ? haha buat suspen je aku ni kan …. Wink-2 
Ok , act persahabatan kami sudah hamper 3 tahun so dalam masa 3 tahun ni mcm-2 dugaan aku dgn dia lalui … [cewahhh ayat x boleh bla ] dan sepanjang perkenalan kami ini lah aku dah berjumpa family dia sebanyak….. bpe kali erk ?? eh jap aku pikir …. Krik krik krik …. Haaaa igt dah sebanyak x terkata banyak nya aku dah jumpa family dia … muahahahaha !! serius kalau nk bercerita pengalaman pertama aku berjumpa mak n abah dia mmg amat teruja sekali … waaaa teruja kau… hahaha …. Bukan ape , sifat mak n abah dia yg sporting membuatka aku selesa dgn mereka … mak dia banyak tnya aku Soalan.. biasa la pasal family aku la kan… huhu … dan x nafikan aku dgn adik-2 dia semakin rapat taw.. haaa jgn x cye .. tp korang kne caye jugak la… hehe … 
Bulan lepas before puasa family dia buat smbutan hari jadi dia , 2 org adik perempuan dia dgn anak mak dia jaga .. so aku di jemput memeriahkan majlis la katanya .. hehe bayangkan x pernah-2 ak buat kerja rewang ni taw … siap aku masak rending ayam 1 kawah … jgn x percaya … tp di bantu oleh mak dia n sepupu dia la… nak dikatakan macam kenduri pon ade jugak la.. sbb start rewang sehari sebelum majlis kan.. hebat gitu.. 
Masa majlis tue aku dpt berjumpa nenek sebelah mak dia dr Pahang n sepupu sepapat dia la.. smua tnya mak dia siapa aku … mak dia ckp ‘kawan abg ‘ aku tersipu-2 malu… hahaha … jiran dia pon tnya jugak siapa aku … then mak dia selamba ckp ‘ ni bakal ni… ‘ aku tgh syok potong bawang boleh terdiam … aku just senyum jer la… weiii malu weiii …. Tp Alhamdulillah la family dia boleh terima aku kan… selesai je majlis aku pon bersiap-2 nk balik … mak dia sempat swh aku ambil sendir lauk utk bawak balik rumah … baik kan hati mak dia ? hehehe so aku pon bawak la rending ayam dgn nasi jer… sbb kat uma aku je makan … housemate smua kerja … sebelum aku di hantar balik ke ktm aku salam dgn nenek dia , sepupu perempuan dia yg boleh tibe-2 rpat ngan aku ni … siap ckp lagi ngan aku ‘ kak yan cepat-2 lah kawen boleh jumpa selalu ‘ wahhh aku Cuma ckp ‘ tnya syam .. hehehe ‘ merah jugak la muka aku masa tue … hehe … haaaa ok habis bab cerita pasal family dia buat majlis hari jadi …. So skrg pendapat family aku pada dia pulak … tp story ni agak sedih sikit la… so sediakan lah tisu byk-2 … hahaha … joke je la… 
Ok , beberapa minggu lepas sebelum puasa jugak nenek sebelah mama aku masuk wad dkt hospital klang … so kebetulan hari isnin tu aku of day so aku pon pergi melawat nenek aku la ngan dia .. igt mmg plan nk bg dia jumpa mama aku kan… so akhirnya dia jumpa jugak dgn mama aku… Alhamdulillah … aku pon kenalkan la dia dgn mama aku … mama aku just senyum je pegang tgn dia .. huhu .. dia pon senyum je la jugak kan… masa kami nk jumpa mama aku ni aku terserempak ngan mama aku dkt bawah maksudnya mama aku nk pg kantin nk makan yg aku ngan dia nk naik lif pg wad so kat situ terserempak la… 
Sblm pg wad mama ajak temankan dia makan … so aku ngan dia follow je la .. kebetulan aku dah makan so minum je la … borak-2  sikit ngan mama aku pasal kerja pasal nenek smua … jam pond ah pukul 4.30 petang so time melawat dah tiba … aku pon gerak ngan mama aku pg wad tgk nenek… smpai je wad aku pon trus salam ngan nenek aku .. begitu jugak dia … nenek dok perhati je dia … hahaha borak-2 sikit ngan nenek aku smpai la pukul 5.30 petang …. Kebetulan pulak mama aku nk balik tg karang sbb nak ambil dokumen yg tertinggal … so aku ngan dia hantar mama naik bus ke kuala Selangor smpai la bus tu gerak … kami pon gerak jugak ke ktm aku balik ke seri setia manakala dia ke teluk pulai … >.< 
Selaang beberapa hari tiba-2 mama aku call aku lah … mula-2 borak-2 tnya khabar la kan … then dia tiba-2 mama ckp ngan aku mcm ni

Mama :  along ngan syam ni betul-2 ke serius 
Aku : yer lah ma serius .. tp kalau kawen insyallah syam ckp tahun depan 
Mama : kenapa lambat sgt ? ko kena pikir umur ko bukan muda lagi dah 28 tahun dah… dia muda lagi x per lah … mama takot dia nk main-2kan ko jer… 
Aku : insyallah ma kalau ada jodoh x kemana ma… alaong paham umur along bukan muda lagi tp kalau dah syam belum cukup duit nk masuk meminang nk buat mcm mana… 
Mama : arghhhh mama x kira kalau dia x masuk meminang hujung tahun ni mama carik kan ko jodoh yg lain … x kira la ko suka ke x suka ke janji ko kena kawen … paham !
Aku : sigh…. Hmmm tgk la… then terus aku letak phone ….. 



kejam kan aku ? sedih la sbb mama aku berkata cm tu ngan aku … aku pon nak ada pilihan aku sendiri kan … huhu tp insyallah harap-2 ape yg aku ngan dia harapkan menjadi kenyataan … lagi pon aku dah bg taw hal ni ngan dia n swh dia bincang ngan mak dia dulu … mana taw mak dia ade idea ke … aku ni bukan jenis suka mendesak org … itu bukan cara aku la… huhu insyallah kalau dah tuhan tentukan jodoh aku dgn dia x kemana right ? Cuma cepat ataw lambat jer lagi …. Aku pon kalau boleh x nk kawen lambat-2 tp sekurang-2 nya muka aku ni bukan Nampak sgt dah tua tp smua la ckp muka aku ni mcm 21 tahun taw … auww mcm x cye jer… hehehe … tp itu lah disebalik ak gembira dgn org yg aku syg ade jugak kesedihan aku alami.. tp aku buat chilex jerrrrrrrrr….. hahaha … buat cm x de ape-2 masalah … huhu … 
So itu lah cerita utk kali ni … panjang kan ? for sure la panjang … hahaha jgn jemu pulak nk membaca entry aku ni …. Ok lah salam >.<


No comments:

THX krn Melawat yeah XOXO !