Pages

Followers

About Me

My photo
Selamat Datang Ke Belog Saye . " BE NICE MY BLOG I WILL BE NICE TOO OK "

setelah sekian lama menyepi :)

Assalamualikum dan salam sejahtera 
Anneyong haseyo !!! 




I’m back untuk berceloteh di blog yg x seberapa ni …. Korang semua rindu aku tak ? rindu tak ? haaaa aper ?? tak rindu ?? ok fine …. Aku  sedar aku sape [ ceh ayat nak sentap je … ] hahaha …. Xpe la kan at least korang ade jugak singgah blog ak walaupun x berupdate … berzaman x berupdate woiiii … aigooo … 
Ok lah malas aku nk berceloteh panjang-panjang kan takot korang muak baca pulak kan … aku mulakan cerita aku ini okayyy …. Ceh ceh ceh …… alhamdulilah dah 6 bulan aku di naikkan pangkat sebagai crew trainer mcd …. Lama jugak aku tunggu naik pangkat kan , yer la keje ngan mcd dah dekat 2 tahun then baru naik .. huhu lama kan ? act aku yg x nk naik sbnanya … sbb blm bersedia nk train org lagi masa tue … byk benda yg aku perlu belajar masa tue … n skrg ni Alhamdulillah ak dah mula praktik kan sikit demi sedikit lah … sejak ak jadi CT ni byk la tanggung jawab aku kena pikul .. yer la asst kepada manager so tugas agak berat di situ … salah satu train budak baru kerja , ajar crew SOC [prosidur ] dgn betul dan sebagainya …. Mmg Nampak senang tp sebenarnya bukan kerja mudah nk train crew baru smpai Berjaya n ikut ckp kita okayyyy …. Haha kena byk sabar la jawab nya aku ni kan … huhu baru-2 ni store manager aku ckp dgn aku prepare utk interview utk manager pulak sbb myb after this if di perlukan manager myb ak di paggil utk di temuduga … so before aku kena di temuduga aku kena prepare knowledge n paling penting transport …. Haaaaa ini penting sekali …. Skrg nip on aku tgh saving utk ambil lesen kereta hope dipermudahkan semuanya … amin…



Ok habis bab kerja aku , skrg nk cerita pasal crew outing 2014 dkt wet world shah alam …. Serius aku ckp 2 tahun aku join mcd aku x pernah pg crew outing kot .. haha this time mmg first time bg ak join … serius mmg fun gile weiiii… x terkata seronoknya … yg best nya kami je yg happy kat wet world hari tue… mmg seronok la ceritanya kan … hahaha … sehari sebelum nk pg outing tue manager pesan siapa 18 org terawal sampai dpt free masuk wet world …. So aku punya la excited gile gerak punya awal dr pj ke shah alam … aku , mior , ngan syam [ jantung hati aku la… ] smpai dkt wet world pukul 7.30 pagi …!! Ok 7.30 pagi weyyyy …. Siap amek gambar lagi ni sbgai bukti yg kami bertiga smpai dulu …. Hahaha kelakar gile…. Kebetulan masa tu kami blm breakfast lagi so kami bertiga pon jalan la …. Then si mior Nampak papan tanda M … rupanya mcd seksyen 3 dekat dkt wet world ???!!! hahahaha kami pon tergelak-2 …. Dekat rupanya … haihhhh saba je la… so ape lagi lepak mkn breakfast kat mcd sekeyen 3 la jawabnya masa tue kan… huhu… lepas mkn kami pon dtg semula ke wet world n baru la sorang demi seorg muncul… diorg smpai pon makan dulu…. Aku x mkn la sbb dah kenyang kan… tepat je pukul 10 pagi wet world pond ah bukak so dah jadi mcm kanak-2 tadika pulak beratur ramai-2 minta ic masing-2 kan… hahaha cukup 18 org FREE so store manager aku just bayar utk diri dia dgn seorg manager lagi…. Dah save kat situ an… hehehe … sebelum masuk kami di beri sehelai kertas bernombor dan di beri duit seorg RM5 tue… hahaha kertas yg bernombor tue kumpulan kami… so aku dpt kump nom 2 … dpt je pas dkt tgn masing-2 tukar baju … mmg lain sgt dah wet world skrg … byk benda baru rasanya … sbb seigt ak lah last aku jejak kaki kat wet world masa aku darjah 6 … lepas tu dah x pnh pg dah smpai la skrg br jejak balik…. Waaaa agak lama kan ?? sebenarnya aku ni takot dgn air sbnrnya … biasa la x pandai swim la kata kan… hahaha … lepas kami smua tukar baju , kami di beri briefing dgn pegatur cara majlis dan store manager kami la… before mandi manda tu kami di beri 3 game … first game baling belon yg berisi air pada rakan tp kene buat pusingan 10 kali then baling dr arah belakang … mmg seronok weyyy … sec game kami di beri senarai utk di cari dlm masa 5 minit … agak kelam kabut masa tue… hahaha … third game pulak kami di beri straw dan bekas utk penuhkan air di dalm bekas … hahaha kelam kabut jugak mas tue kan.. hahaha … so habis 3 game n keputusan nya selepas kami mandi manda J ade penyampaian hadiah… huhuhu…. 



Haaaaa masa time mandi manda tue kan , aku sorang je x turun taw... hahaha biasalah penakot la katanya … siap manager aku cuba nk campak aku dlm air tp x boleh la derrrrrrr … hahahaha last-2 aku turun jugak tp slow-2 la kan… ak igt kan dalam gile air nya … rupanya paras pinggang aku jer… hahahaha mmg x dalam la… wkwkwkwkwkwk….. habis mandi manda kami naik n makan tgh hari … mkn simple je nasi goreng dgn air soya >.< then smbung balik mandi manda … hahahaha mmg seronok kot … huhuhu… dlm pukul 2 ptg kami pon siap-2 utk pulang dan penyampaian hadiah pon di lakukan sekali……  kumpulan kami dpt nom 2 … dpt la hemper n share la kami… huhu memandangkan duit baki outing masih ada so store manager bawa kami semua makan ABC SEKSYEN 2 SHAH ALAM … mmg sedap + power !! hahaha … lepas mkn abc kami pon gerak ke SCC MALL main bowling time… wuuuu 2 game sorang … letih kot… hahahaha lepas main bowling , kami pon beransur pulang ke rumah masing-2 … even penat tp sgt-2 seronok sbb enjoy dgn kwn-2 tempat kerja kan… ilang tension + stress kerja kejap kan.. huhuhu…  so inilah cerita aku utk hari ini… best x baca ? panjang kan ?? jgn marah la yerrrr…. Hehehe … :P 

so ape lagi korang layan la gambar-2 dkt bawah ni okayyyyyy enjoyyyy :)


crew n manager mcd subang parade #018 




































No comments:

THX krn Melawat yeah XOXO !