Pages

Followers

About Me

My photo
Tanjong Karang sahaja largh !, Kuala Selangor, Malaysia
Selamat Datang Ke Belog Saye . " BE NICE MY BLOG I WILL BE NICE TOO OK "

Perancangan Tahun Hadapan , Insyallah (:



Salam dan selamat malam semua... amacam hari ni sehat ke ? kalau ade yg x sehat tuh cepat-2 pg berjumpa doktor yer.. yer la sekarang nih musim demam kan.. mne x nya hujan je skrg ni kan... hehe . ok lah entry kali ni ak nk bercerita pasal........ pasal ape erk ??? tettttttttt blur sudahhh . wakakakaka ! ok lah  x nk main-2 lagi ak truskan entry ak ni ea... b4 tu ak nk ckp bismillah... nk mula kan cerita ni... (:

ok , ak nk mulakan cerita pun x tahu jugak sbnarnya yg ak tahu ak menaip selagi jari ak nih x berhenti menaip... LOL ! sbnrnya ak dah lame nk taip entry ni disebabkan ak terlalu sibuk ak tangguhkan jugak la... mcm ni.. insyallah dalam masa 3 tahun lagi ak akan mengakhiri zaman bujang la... hehe sound happy kan ? itu baru perancangan je dulu... insyallah dgn izin tuhan kalau ada jodoh ak dgn si dia akan ak jemput smua okayyy (: korang doakan-2 ak yer...  memandangkan umur ak nih dah 26 years old so mmg wajar la ak khawin kan... tp yer la org kata belum smpai seru lagi.. insyallah bila dah cukup smua , terutamanya ekonomi yg sgt kukuh br boleh nk mendirikan rumahtangga.. betul x ?? memadagkan jugak ak tgk smua ex sekolah ak dulu smua dah berkahwin n dah ade anak dah pun... cuma ak je belom lagi kan... huhu mmg x nafikan la bile ak balik kg halaman ak , sibuk tnya "hye azlianna bile ko nk kawen ?" kwn-2 mama ak plk tnya " along bile nk kawen ?" ak just senyum je la.. sbb x taw nk bg taw bila kan... sbb smua ni di tgn tuhan.. ade jodoh ader la.. aminnn (: 

so , sekarang ni ak tgh berkerja keras nk kumpul duit selagi mampu... so tiap-2 bulan gaji kene simpan sikit la. n ak dah buat budget dah pun sbnarnya... mne nk bayar duit sewa bilik , duit harian ak lagi [ tambang bas + mkn] , duit bg kat mama ak lagi , duit kptm lagi... mmg banyak ak kena bayar la... so ak kena fikir betul-2 n buat keputusan yg bijak la... dan alhamdulillah ak boleh buat smua ni... n balance still ade lagi dlm acc ak taw... wow! owesome kan ?? sbb sblm ni mmg x cukup gaji ak tiap-2 bulan sbb mmg ak nampak pembaziran sgt-2... haha . so lepas ni ak kena berjimat cermat la... sbb dah ade benda penting ak kene buat kan... iaitu "kumpul duit nk kahwin" ...  x kan la korang nk kahwin pkai duit pinjaman kan ? mmg seronok dpt duit pinjaman , tp lepas kahwin mmg serabut jugak la nk pikir.... haha nasib la ak berpikir panjang kan... kalau ikot kan hati mmg nk buat loan da... tp nasib la ade org yg membuatkan ak kene berpikir 2 kali sblm membuat keputusan... bagus kan dia ni ? thx awak.. <3 nbsp="nbsp" p="p">

dan kalau dah cukup duit , ak x kan buat kenduri besar-2an sgt la... cukup sekadar yg mampu shj dah memadai... bg ak nikah itu penting dr buat kenduri... sekadar kenduri menyambut menantu pun dah cukup bg ak... (: simple je ak ni kan ? hehe  mmg untung la sape dpt kahwin ngan ak... [ perasan kejap..] so apa-2 pun ak harap ape yg ak rancangkan dgn si dia menjadi... even mase tu umur ak dah dekat masuk 30 kan... ak x kesah sbb jodoh bukan kat tgn orang tetapi jodoh di tangan tuhan yg maha esa... aminnn (:

sekian , wasalam

xoxo- chocolateberry-

No comments:

THX krn Melawat yeah XOXO !